Patetiskt

Det här har ju blivit något av en från och till-blogg...
Är ganska igång nu igen trots allt! Mest tack vare kontakt med en annan tjej som förstår mig; och jag träffat IRL också. Känns mer "verkligt" att prata om sånt med en tjej man träffat IRL liksom.
Just nu är jag fortfarande på min fettovikt som är nästan 10kg mer än vad jag brukade väga. Och min före detta "normalvikt" låg redan på sådär 70kg (är 170cm) så det är inget att hurra för kan jag tala om för er.
För att inte bli _för_ besviken har jag som mål att gå ner ca.5kg till valborg. HELST mer så klart, men som sagt försöker jag att vara realistisk för att inte bli superdeppig om det inte går.
Sist jag vägde mig visade vågen nog runt 78kg. Min vägdag är onsdag; försöker att inte alls väga mig annars. Blir lättare att se resultat på vågen om man väger sig 1gång i veckan. Har man då gått ner 2-3kg ser man det då, annars blir det bara att man märker -0,5kg lite här och där. Tycker det är effektfullare och mer motiverande att på en gång se att man gått ner flera kg!
Är sjukt desperat nu, så försöker verkligen tänka på alla viktnedgångs-knep jag vet.
Jag försöker att tänka på följande:
  • Dricka mycket varje dag; men INTE dricka kalorier.  Dvs. helst te, vatten, kaffe om du måste; och jag verkligen ska lyxa till det så Zero-läsk. Men helst avstå från söt dricka, även om den inte innehåller kalorier. Allt som är sött gör att blodsockret sen faller och man blir på hets-humör!

  • Dricka ett glas vatten med cayennepeppar+citron varje dag (metabolism-boost)

  • Grönt te; metabolism-boost som fan!!!

  • Dricka is-vatten

  • Om jag dricker kaffe så krydda det med kanel och kardemumma (dessa kryddor boostar OCKSÅ metabolismen!)

  • Krydda typ all mat med extra chilli och/eller cayennepeppar

  • Undvika kolhydrater som pesten, bortsett när det gäller frukost! Dock blir det ibland att jag äter någon potatis till lunchen, men potatis är INTE så farligt som man tror! Potatis har 80kcal/100g- det är inte _SÅ_ farligt! Men absolut undvika vitt bröd, pasta, bakelser, kakor etc.

  • Försöka låta bli att äta på kvällen/natten (är ofta uppe länge... Blir lätt hungrig runt 12 på natten!) Och OM jag blir hungrig då äta en Naturdiet-shake i stället (100kcal per påse pulver; just add water!)

  • Tänka på träning; röra mig på något sätt _varje dag_

  • Skippa efterrätt och sötsaker. Fikar jag med vänner så räcker en latte; den har tillräckligt kalorier bara den.

  • Alkohol... Undvika! Måste inte dricka det varje helg. KALORIER!!!
Vilken Misha är snyggast?! Ingen svår fråga...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var har du tagit vägen? /deerheart.blogg.se :(

2012-09-17 @ 07:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0